Phnom Penh - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van T. Wiggers - WaarBenJij.nu Phnom Penh - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van T. Wiggers - WaarBenJij.nu

Phnom Penh

Door: Tineke

Blijf op de hoogte en volg T.

12 December 2016 | Cambodja, Preah Seihanouk

Gisteren halfwege de dag ben ik aangekomen in Phnom Penh. Het lijkt er op dat de stad elke keer als ik er ben drukker lijkt te zijn geworden en het verkeer chaotischer. Het rijd maar kris kras door elkaar en men passeerd zowel links als rechts. Als spookrijden beter uit komt doet niemand daar moeilijk over. Hele families op één brommer is heel gewoon. Drie varkens vervoeren (vraag niet hoe) op een brommer moet ook kunnen. De helm die tegewoordig verplicht is hang je gewoon aan het stuur en zo kan ik npg wel even doorgaan. Er is veel armoede in de stad. Veel bedelende ouderen die geen kinderen hebben en het zonder inkomen moeten zien te rooien. Ook moeders met baby's zitten op straat te bedelen. Oorlogsslagtoffers zonder armen of benen vragen ook om wat geld. Verer zie je lijm snuifertjes, jonge meisjes die hun geld verdienen door hun lichaam te verkopen. Dat zie je ook veel in Sihanoukville. Verder worden ook kinderen misbruikt. Kortom veel erg trieste dingen. Ik zou vandasg stichting Colt bezoeken maar dat is uitgesteld tot morgen. Nu eerst gauw slapen want het is hier erg vroeg dag. Foto's voeg ik later toe.

  • 12 December 2016 - 15:37

    Martin:

    ja het is oneerlijk verdeeld in deze wereld, je wordt er weer flink aan herinnert wanneer je hoort dat een voetballer 63 miljoen naar een belastingparadijs wegsluist, te triest voor woorden.

  • 13 December 2016 - 06:12

    Thelma:

    Oh Tineke wat erg al die omstandigheden daar. Dan moeten we wel even denken hoe goed wy het hebben he?? Ik ben altyd dankbaar voor een goed leven dat ik heb. Als je ziet wat er om en toe gaat in de wereld word je er bang van, zelfs hier in Amerika en by jullie in Europa zyn er ook vreselyke dingen die gebeuren. Maar zo'n leven kunnen wy niet. Ook als ik in Mexico kom zie je ook een hoop armoede en mensen te bedelen. Maar hier zie je het ook, terwyl er genoeg plekken zyn voor dakloze mensen, ze kunnen 3 maaltyden per dag krygen en een douche kleren enz. maar een hoop van die mensen zyn drug versaafd, of mental problemen, en de meeste willen niet in een shelter slapen. En dan denk ik waar komt dit eigenlyk van. Vroeger toen ik op groeide in NL zag ik nooit dakloze mensen, en toen we in amerika kwamen ook niet. Hoe is dit gebeurd?? Myn moeder zy altyd er is altyd omwenteling in de wereld en dat is ook zo. Oke dit is het eventjes my friend. Wees voorzichtig Tineneke. love Thelma and Louie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Preah Seihanouk

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

17 December 2016

Weer thuis!

12 December 2016

Phnom Penh

10 December 2016

Afscheid

09 December 2016

lampionnen en muziek

07 December 2016

Zo nu en dan een beetje pech.
T.

Beste volgers, Zondag 20 november vertrek ik naar Cambodja. De koffers zijn al weer gepakt, vol met kleertjes en knutselspullen voor "mijn" kindertjes in Kleang Leu. Ik verheug me er enorm op hen en hun ouders weer te ontmoeten. Ook fijn om vrienden weer te zien. Elke keer is het weer een avontuur.

Actief sinds 16 Nov. 2016
Verslag gelezen: 323
Totaal aantal bezoekers 7878

Voorgaande reizen:

16 November 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: