De toiletbril. - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van T. Wiggers - WaarBenJij.nu De toiletbril. - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van T. Wiggers - WaarBenJij.nu

De toiletbril.

Door: Tineke

Blijf op de hoogte en volg T.

01 December 2016 | Cambodja, Preah Seihanouk

Vanmorgen na het ontbijd de dag weer begonnen met een lange strandwandeling. Vanmiddag naar Kleang Leu, we hebben kroontjes gekleurd en in elkaar gezet. Er waren kinderen bij die het kroontje vast even pasten voor ze gingen kleuren. nog wat baby's van een knuffeltje voorzien. Het was weer een gezellig gebeuren.

Vanaf het moment dat ik in het Guesthous logeer zit in de badkamer de wc bril maar aan een kant vast. Nogal een wiebelig gedoe dus. Ik had hem er expres scheef opgelegd zodat het huishoudelijk personeel dat zou zien bij het kamer schoonmaken. Maar elke keer lag hij er na de schoonmaak weer recht op. Ik dacht laat ik het eens even aangeven bij de baas. Ik was reuze benieuwd wat ik aan zou treffen bij terug komst, want ik weet inmiddels hoe de Khmers in elkaar zitten. Nou ze hadden een reuze oplossing bedacht, ze hebben de bril omhoog gezet! Zulke dingen maak je hier dagelijks mee, ik kan er de humor van in zien, maar als je hier zou wonen zou het misschien wel eens irritant kunnen zijn.

De zwerf kindertjes heb ik vandaag behalve eten ook wat kleurplaten en kleurpotloden gebracht. Dat vonden ze super leuk.

  • 01 December 2016 - 19:21

    Inge:

    Waaha, goed management in het guesthouse

  • 01 December 2016 - 19:47

    Linda:

    Ach ja waarom moeilijk doen als het makkelijk kan,
    gewoon de bril omhoog zetten hahaha...
    Leuke kroontjes hebben de kinderen gemaakt hoor! xxx

  • 03 December 2016 - 10:43

    Wilma:

    Haha. Gewoon logisch nadenken. Zelf cv creëren en toilet zonder bril. Hoe moeilijk kán het zijn. Prachtig.
    Veel plezier nog!!

  • 07 December 2016 - 20:19

    Rietje:

    Meestal zitten ze ook niet zo op de wc als wij Tineke... ze hurken op de bril ..
    Vandaar dat ie ook vaak stuk is.
    Net als het gebruik van toilet papier niet de gewoonte daar.
    Er staan meestal flessen water in het toilet om je bibs mee schoon te wassen.
    Dat doe je met" links"..
    Vandaar dat de linkerhand daar onrein is (kan ik me nog herinneren)
    Ik hoop dat je nog een fijne tijd hebt daar en veel plezier met je kindjes.
    Groetjes
    R

  • 13 December 2016 - 06:20

    Thelma:

    Ha ha Tineke ik moet toch een beetje lachen in me zelf. Ja dan maar met de bibs er boven hangen. Wat kan je wat mee maken he? En dat je er om kan lachen is goed. It is what it is. Love Thelma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Preah Seihanouk

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

17 December 2016

Weer thuis!

12 December 2016

Phnom Penh

10 December 2016

Afscheid

09 December 2016

lampionnen en muziek

07 December 2016

Zo nu en dan een beetje pech.
T.

Beste volgers, Zondag 20 november vertrek ik naar Cambodja. De koffers zijn al weer gepakt, vol met kleertjes en knutselspullen voor "mijn" kindertjes in Kleang Leu. Ik verheug me er enorm op hen en hun ouders weer te ontmoeten. Ook fijn om vrienden weer te zien. Elke keer is het weer een avontuur.

Actief sinds 16 Nov. 2016
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 7867

Voorgaande reizen:

16 November 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: